Oversikt over instruktører og kurs

Norsk brannvernforening arrangerer ikke selv sertifiseringskurs i varme arbeider. Denne oppgaven utføres av godkjente instruktører over hele landet. Her finner du oversikten over lokale kurs og kurstilbydere.

Lokale kurs
 Vis kursoversikt

Godkjente instruktører
Dersom du ikke finner passende kurs i oversikten ovenfor, ta gjerne direkte kontakt med en godkjent instruktør i ditt nærområde. Nedenfor kan du laste ned en liste over alle godkjente instruktører sortert etter postnummer.

Blant vel 800 kurstilbydere er det noen ganske få som ikke holder kurs som tilfredsstiller kursnormen for sertifiseringsordningen. Kursnormen krever at kursene skal være av ca. 7,5 timers varighet, inkludere en slokkeøvelse og skal føre til et sertifikat utstedt av Norsk brannvernforening. Enkelte tilbyr kurs som er vesentlig kortere og tilbyr kun et kursbevis utstedt av kursholder. Slikt kursbevis tilfredsstiller ikke kravet i forsikringsvilkårene. Alle som skal på kurs bør derfor på forhånd spørre kurstilbyder om lengden på kurset, om kursholder avholder slokkeøvelse og om det blir utstedt sertifikat fra Norsk brannvernforening.

Last ned listen over godkjente instruktører her:
Liste over godkjente instruktører

Publisert: 17.02.2008.  Oppdatert: 02.02.2017.

Verktøy

Del på Google+